5 tipov na raňajky pre deti

Raňajky by mali telu dodať energiu, vitamíny a vlákninu a nemali by obsahovať zbytočne veľa cukru. Čo však robiť, keď máte doma dieťa, ktorému len tak ľahko neulahodíte? Prinášame vám 5 tipov na raňajky vhodné pre deti. Aj pre tie prieberčivé.

1. Chlebík s oknom 

Pripravte dieťaťu chlieb s pohľadom z okna. Musíte uznať, že tento popis zaujme aj zarytého odporcu každého nového jedla. Do celozrnného chleba vyrežte formičkou na koláčik otvor. Ak nemáte formičky, poslúži vám aj nôž. Otvor môže mať tvar kruhu či štvorca. Takto pripravený chlieb položte na vyhriatu panvicu, do ktorej ste nakvapkali olivový olej a začnite ho opekať. Rozbite vajce a obsah vylejte do vytvoreného otvoru. Chlebík aj s vajíčkom opečte z oboch strán. Vykrojenú striedku opečte tiež. Podávajte spolu s opečenou striedkou. Pridať môžete aj nakrájanú zeleninu. Ak sa vám chlebík podaril, budete mať v chlebe okno s bielou oblohou a žltým slniečkom. Jedlo dochuťte podľa vlastnej chuti. Ak hľadáte chlieb za dobrú cenu, odporúčame vám pozrieť Billa leták. Nájdete tu ponuku na rustikálny viaczrnný chlieb s kváskom v zľave 29 %,  

2. Vyrobte si vlastný „burger“ 

Iste to poznáte – akokoľvek zdravo a chutne sa snažíte variť, váš potomok nad jedlom ohŕňa nos. Keď však prídete do reťazca s rýchlym občerstvením, odrazu má hlad ako vlk. Pripravte si doma vlastný burger v zdravom variante. Budete potrebovať viaczrnný alebo tmavý chlieb, vajíčka, šunku a plátkový syr. Z vajíčok pripravte praženicu alebo volské oko. Na chlieb navrstvite syr, šunku, praženicu či volské oko a na vrch dajte ďalší krajec chleba. Hotovo, práve ste urobili zdravý burger! 

3. Chlebík s nátierkou 

Nátierka je veľmi vďačná, nakoľko viete obmieňať jej príchute. Ak jej príprava nepatrí medzi vaše silné stránky, kúpte ju v obchode. V Billa letáku teraz nájdete Delimax nátierky rôznych príchutí len za 1,19 eur. 

4. Raňajky so sebou 

Ak sú vaše rána skôr hektické a nemáte na nič čas, pripravte si vopred raňajky do hrnčeka, ktorý si môže vaše dieťa zobrať so sebou na cestu. Ušetríte takto drahocenné minúty – najmä, ak vás čaká dlhšia cesta autom. Do hrnčeka či plastového pohára navrstvite biely jogurt, cereálie a lyžičku medu. Takýchto vrstiev môžete urobiť viacero. Môžete pridať aj kúsky ovocia podľa chuti. Ktoré ovocie sa teraz oplatí kúpiť sa dozviete napríklad z letáku Tesco. Takto pripravené raňajky skladujte v chladničke a ráno ich len vyberte a vezmite so sebou. A nezabudnite na lyžičku! 

5. Obložený tanier so zeleninou 

Zelenina nepatrí medzi obľúbené jedlá detí. Správne servírovanie však často robí divy. Vyrobte si na tanieri vlastný obrázok, napríklad panáčika. Z reďkoviek môžu byt oči, paprika nakrájaná na úzke pásiky vykúzli vlasy a mesiačik paradajky ústa. Kreativite sa medze nekladú. A hneď bude tanier veselší a chutnejší. Inšpiráciu na kúpu zeleniny za výhodné ceny môžete nájsť v letáku Tesco.

Vladimír

Muž v pozadí tohoto webu, správca WordPressu na ktorom samotný web beží a marketingový manažér. K webu Alinka.sk sa pripojil v roku 2004 (ten čas ale šialene letí!) a pomáhal jej s „monetizáciou“ a administráciou od počiatku webu. K dispozícii je na info@alinka.sk

Prečítajte si tiež

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.