5 jedál pre krásnu a zdravú pleť

Nie je tajomstvom, že strava plná antioxidantov je pre nás prospešná, no čo to tie antioxidanty vôbec sú a prečo ich potrebujeme? Antioxidanty nám pomáhajú bojovať proti voľným radikálom napríklad zo znečisteného ovzdušia, slnečného žiarenia, stresu, nevhodnej stravy a podobne. Najznámejšími antioxidantmi v strave sú vitamíny E, C a A. Ak bude vaša strava bohatá na tieto látky, budete mať nielen zdravú a žiarivú pleť, ale aj pevné a zdravé nechty a vlasy.

Antioxidanty v strave

Čučoriedky sú jedným z najbohatších zdrojov antioxidantov. Zlepšujú cirkuláciu krvi, najmä v oblasti hlavy, čo stimuluje rast vlasov. Pomáhajú tiež napraviť škody napáchané škodlivým UV žiarením. Môžete ich konzumovať v raňajkových cereáliách, kaši, smoothie alebo len tak, ako zdravú desiatu či olovrant.

Batáty, alebo ak chceme, sladké zemiaky sú pre telo doslova nutričnou bombou. Okrem iného obsahujú vitamín A, C a mangán. Pomáhajú vyrovnávať hladinu cukru v krvi a zlepšujú funkcie mozgu. Vďaka obsahu betakaroténu nás pomáhajú chrániť pred škodlivým UV žiarením a priaznivo pôsobia na funkciu zraku. Keďže sú prirodzeným zdrojom vitamínu A, sú perfektné v boji proti vráskam.

Kurkuma je prirodzeným zdrojom kurkumínu, čo je fantastický antioxidant. Ak ju zmiešate s troškou vody na kašičku a tú nanesiete štetcom na tvár, máte skvelú pleťovú masku na mastnú a zapálenú aknóznu pleť. Pôsobí antibakteriálne a antimykoticky. Nechajte ju na pleti pôsobiť 20 minút a potom ju poriadne zmyte. Umyte si tiež ruky, inak ich budete mať oranžové :-)

Avokádo je perfektným zdrojom omega mastných kyselín. Pomáha bojovať proti vráskam a pôsobí tiež ako prevencia zápalových procesov. Obsahuje vitamín E a vitamíny B komplexu, vďaka čomu budeme mať pevné vlasy a nechty.

Listová zelenina akou je napríklad špenát alebo kel je bohatá na fytonutrienty. Tie obsahujú antioxidanty pôsobiace protizápalovo. Sú tiež zdrojom vitamínu C, ktorý napomáha produkcii kolagénu a pomáha nám bojovať proti vráskam.

Medzi ďalšie zdroje antioxidantov patria pomaranče, červená paprika a paradajky, tekvica, mrkva, zelený čaj, obiloviny, strukoviny, orechy a semená.

Obrázky zdroj: Pexels.com

Lucia

Šéfredaktorka, editorka – mama dvoch slečien Chantal (14) a Laury Sofie (11), manželka admina tohto webu, Vladka :-). Autorka, prekladateľka, editorka, blogerka, manažérka, ale aj mama, gazdinká, organizátorka, multifunkčná osôbka. Písanie vždy bolo jej vášňou, či už formou blogu, alebo externe do printového časopisu pre mamičky a tiež formou prekladov kníh z anglického jazyka. Bude pre Vás zdrojom autorských článkov na rôzne spoločenské témy, ale aj kuchárkou zdravých receptov vrátane vegan a raw a inšpirátorkou pre tvorivé dielničky. Kontaktovať ju môžete na luciagaborova2@gmail.com.

Prečítajte si tiež

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.