5 potravín pre zdravú a krásnu pleť

Všetci vieme, že potraviny ktoré skonzumujeme určujú našu váhu a energiu. No premýšľali ste niekedy nad tým, že to, čo jete, do veľkej miery ovplyvňuje vašu pleť? Ani do luxusného auta by ste nenaliali najlacnejší motorový olej a nečakali zázraky. S pokožkou je to podobne. Ak jej doprajete to najlepšie, bude doslova žiariť. Vaša pleť neustále produkuje nové bunky, no starnutím sa ich obnovovanie spomaľuje. Ak vaše telo navyše zásobujete sprocesovanými potravinami a polotovarmi, neustále mu dopĺňate zásoby látok ktoré nevie spracovať a vyhodnocuje ich ako toxické. Na druhej strane rastlinná strava, celozrnné potraviny a zdravé tuky organizmu poskytujú živiny, ktoré vaše telo potrebuje pre žiarivú pokožku, lesklé vlasy a silné nechty. Toto je päť druhov potravín, ktoré vám zabezpečia cestu k zdravej
pokožke:

1. Kolagén je potravinovým doplnkom pre krásnu pleť číslo jeden. Tento proteín je zodpovedný pre vitalitu a elasticitu vlákien v pokožke, vlasoch a nechtoch. Živočíšny kolagén získate napr. vývarom z kostí, na trhu je tiež dostať výživový doplnok z morských rýb vo forme ľahko stráviteľných peptidov. Naštartovať môžete aj svoj vlastný kolagén ak budete konzumovať dostatok listovej zeleniny, citrusov, bobuľového ovocia, cesnaku, avokáda, mrkvy, sladkých zemiakov, rýb a paradajok.

2. Zdravé tuky. Od avokáda, olivového a kokosového oleja, orechov, semien cez ryby až po vitamíny a minerály. Tieto potraviny vám zabezpečia hydratáciu pokožky a spomalia starnutie. Ak máte radi para orechy (Brazílske orechy) vedzte, že už dva až tri denne vám zabezpečia dennú dávku selénu ktorý je účinný v boji proti rakovine kože.

3. Prebiotiká a probiotiká ovplyvňujú baktérie osídlené v tráviacom trakte. Ak je systém osídlenia v nerovnováhe a prevažujú v ňom “zlé” baktérie nad tými “dobrými”, môže dôjsť k zápalovým procesom a tie, ak prerastú do chronického štádia nezriedka spôsobujú akné a ďalšie kožné problémy a preto cesta k zdravej pokožke vedie práve cez tráviaci trakt. Prebiotiká obsahuje napríklad cibuľa, pór, cesnak, artičoky, špargľa či púpavové klíčky. Ak potrebujete doplniť probiotiká, napríklad po medikamentóznej liečbe, nájdete ich v širokej ponuke lekární.

4. Antioxidanty chránia pred voľnými radikálmi, ktoré spôsobujú poškodenia kože a urýchľujú jej stárnutie. V červených, fialových a modrých potravinách sú obsiahnuté antioxidanty s názvom antokyány. Práve tie zvyšujú elasticitu pokožky a posilňujú kolagénové vlákna a preto je zaradiť do stravy čučoriedky, ríbezle, černice, granátové jablko ale aj horkú čokoládu. Samozrejme nie viac ako 1-2 kocky denne.

5. Zelená zelenina akou je napríklad špenát, kel, cvikla, kapusta je bohatá na živiny zmierňujúce zápalové procesy. Tieto druhy zeleniny tiež pomáhajú detoxikovať organizmus a hydratovať pokožku. Sú bohaté na antioxidanty, majú vysokú výživovú hodnotu a sú pre váš organizmus prínosom hneď na niekoľko spôsobov.

 

Lucia

Šéfredaktorka, editorka – mama dvoch slečien Chantal (14) a Laury Sofie (11), manželka admina tohto webu, Vladka :-). Autorka, prekladateľka, editorka, blogerka, manažérka, ale aj mama, gazdinká, organizátorka, multifunkčná osôbka. Písanie vždy bolo jej vášňou, či už formou blogu, alebo externe do printového časopisu pre mamičky a tiež formou prekladov kníh z anglického jazyka. Bude pre Vás zdrojom autorských článkov na rôzne spoločenské témy, ale aj kuchárkou zdravých receptov vrátane vegan a raw a inšpirátorkou pre tvorivé dielničky. Kontaktovať ju môžete na luciagaborova2@gmail.com.

Prečítajte si tiež

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.