10 tipov na jesenné aktivity

Jeseň vyžaduje niečo úplne iné, ako leto. Iné aktivity, iné jedlá, iné kúsky oblečenia… Súhlasíte? Čo teda môžete robiť na jeseň inak, než v lete?

Jedzte viac teplých jedál. Šaláty z čerstvej zeleniny boli doménou leta. Nevravíme, že sa ich na jeseň máte úplne vzdať, pretože vlákninu potrebujeme v každom ročnom období, no nahraďte ich z väčšej časti tepelne upravenými jedlami. Hustými zeleninovými polievkami, jedlami z jedného hrnca, teplými zeleninovými šalátami, či pečenou zeleninou a podobne.

Jedzte sezónne plodiny. Jablká, hrušky, tekvica, ružičkový kel, červená repa, huby patria medzi plody a plodiny, ktoré dozrievajú práve na jeseň. Pripravujte ich na všetky možné spôsoby a nasýťte sa ich práve teraz, na jeseň.

Zaraďte do jedálnička obiloviny. Quinoa, ryža natural, amarant, bulgur, kuskus sa dajú pripraviť na veľa rôznych spôsobov a podávať ako hlavné jedlo, alebo ako príloha k hlavnému jedlu, či do šalátov.

Jedzte pomaly. Na jeseň, po lete akoby sa svet spomalil. Spomaľte i vy, obzvlášť za stolom. Doprajte si dostatočne dlhý čas na konzumáciu každého jedla.

Zaraďte do pitného režimu čaje. Ráno môžete začať zeleným čajom, alebo ak máte radi, dajte si niektorý ďalší z povzbudzujúcich čajov: čierny, biely, žltý, oolong, maté, pu-erth. Podvečer a večer pite výlučne len čaje bez obsahu kofeínu, ideálne sú čisté bylinkové čaje.

Urobte si scrub. Pokojne aj taký po domácky vyrobený: zmiešajte kokosový olej, mletú kávu a pridajte nejaký éterický olej. Ak si budete scrub robiť ráno, tak napríklad limetka, grapefruit, citrón, škorica, ak večer, tak levanduľa, ylang-ylang, santal. Scrub aplikujte na celé telo, ideálne v sprche, a následne ešte na mierne vlhkú pokožku naneste telový krém, alebo olej. Vaša pokožka bude krásne zamatovo hebká a voňavá.

Chráňte si ruky a pery. Pred každým pobytom vonku naneste na pery ochranný balzam, na ruky krém a navlečte si rukavice. Bez rukavíc až do jari už ani na krok.

Vyberte si jemnejšie mydlo. Nech svoju pokožku priveľmi nevysušujete. Dbajte na to, aby bolo dostatočne hydratačné a zvláčňujúce. Platí to ako pre pokožku tela a rúk, tak aj tváre.

Oddychujte. Zatiaľ čo v lete ste stále kdesi “behali a lietali”, jeseň a zima je ideálnym časom na oddych. Zapáľte sviečky, schúľte sa do deky k dobrej knihe alebo svojmu obľúbenému programu v televízii, chodievajte skôr spať, načerpajte energiu. A zakúrte si v kozube.

Stretávajte sa s priateľmi. Počas leta bol raz jeden z vás odcestovaný, inokedy druhý. Predlžujúce sa jesenné a zimné večery sú ideálnym časom na usporiadanie stretnutí s priateľmi. Môžete na striedačku usporiadať večeru vždy u niekoho doma, alebo sa stretnite na neutrálnom území a dajte si spolu dobrú večeru alebo šálku horúcej čokolády.

Prajeme vám krásnu jeseň .-)

Lucia

Šéfredaktorka, editorka – mama dvoch slečien Chantal (14) a Laury Sofie (11), manželka admina tohto webu, Vladka :-). Autorka, prekladateľka, editorka, blogerka, manažérka, ale aj mama, gazdinká, organizátorka, multifunkčná osôbka. Písanie vždy bolo jej vášňou, či už formou blogu, alebo externe do printového časopisu pre mamičky a tiež formou prekladov kníh z anglického jazyka. Bude pre Vás zdrojom autorských článkov na rôzne spoločenské témy, ale aj kuchárkou zdravých receptov vrátane vegan a raw a inšpirátorkou pre tvorivé dielničky. Kontaktovať ju môžete na luciagaborova2@gmail.com.

Prečítajte si tiež

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.