hradstrecno1Každý z vás už pravdepodobne niekedy videl aspoň z auta hrad Strečno. Týči sa na vysokej skale medzi mestami Vrútky a Žilina, lemovaný je riekou Váh. Pred pár rokmi sme tu už boli, ale rozhodli sme sa, že by bolo načase sa tu znovu vrátiť aj s deťmi a ukázať im kus našej histórie.

Navštíviť Strečiansky hrad je v celku jednoduché. Pokiaľ idete od Žiliny, jednoducho odbočíte doprava a ste pod hradom, kde odparkujete auto a môžete ísť po chodníku hore schodmi až k hradu.
DSCF4255V prípade, že idete od Vrútok, musíte si to trošku obísť. Musíte prejsť popod hrad Strečno asi 1km, kým sa dostanete ku značke, ktorá vás navedie odbočiť doprava. Po prejdení mosta zabočíte vľavo.

Za mostom už v diaľke vidíte hrad. Choďte na koniec ulice. Uvidíte koniec dediny Strečno. Prejdite popod most. Keď prejdete popod spomínaný cestný most, prídete na parkovisko.

stredovekadedina1Môžete sa rozhodnúť, či zvolíte cestu po schodoch vľavo, alebo asfaltovú cestu vpravo. Cesta po hradných schodoch je relatívne strmá, je o niečo kratšia. Asfaltovú cestu vpravo ocenia hlavne cyklisti. Pekná príroda, kľukatiaca pomedzi stromy je oživená tabuľami so zaujímavými informáciami.

Obe cestičky sa spoja pri stredovekej drevenej dedine. Táto tu pred pár rokmi nebola vybudovaná a veľmi ma to prekvapilo, aké je to pekné.
Nachádzajú sa tu mnohé drevené domčeky a drevené lavičky z pódia, na ktorom sa konajú vystúpenia.
Potom už stačí len prejsť pekným skalnatým chodníčkom a ocitnete sa rovno pred hradom, ktorý vás privíta a môžete si v ňom spraviť peknú exkurziu.

Koľko zaplatíte vstupné:
Hrad je počas sezóny sprístupnený verejnosti. Pri každej prehliadke je s Vami sprievodca, ktorý Vám povie niečo bližšie o histórií. Môžete si pozrieť ako Hrad Strečno vyzerá v súčasnosti. Za prehliadku hradu sa platí nasledovné vsutpné:

Kategória

Cena
Dospelí

5 €
Študenti, deti (6 až 15 rokov)

3 €
Dôchodcovia

ZŤP

Deti do 6 rokov

zadarmo
rodinné (2 dospelí + 2 deti od 6 do 15 rokov)

13 €

strecnoVýlet na tento hrad odporúčam rodinám s deťmi, my sme to zvládli aj s 2-ročnou, ktorú sme niesli na rukách, ale kľudne môžete aj v nosiči. Prehliadka je veľmi zaujímavá a pre deti bude aj výhľad zhora nezabudnuteľný!

V článku boli použité vlastné fotografie a fotografie + informácie zo stránky hradu Strečno