Správny štart: Šesť krokov pre zdravé srdce a telo

 

Hovoríme o ňom najčastejšie v súvislosti s vlastnými pocitmi, prežívaním emócií a silných dojmov. Len málo času venujeme na jeho záchranu, zdravie a prevenciu. Srdce je jedným z najdôležitejších orgánov nášho tela a až v prípade jeho zlyhania si začíname uvedomovať jeho skutočný význam a silu.

Prevencia kardiovaskulárnych ochorení nie je dôležitá len v lete, ale aj v prechodnom období, kedy nás ovplyvňujú vonkajšie zmeny a výkyvy počasia. Zanedbaná starostlivosť sa tak môže prejaviť rôznymi spôsobmi a zanechať na vašom tele rôzne známky, ktoré potom odhalí len dobrý mikroskop. Aby ste sa tomu včas vyhli, pripomenieme si, čo a v akom množstve tento „motor“ na svoju prevádzku všetko potrebuje. 

7 hodín spánku denne

Holandskí vedci dokázali, že na prevenciu kardiovaskulárnych chorôb musíte dobre spať. Najmenej 7 hodín denne. Úplný spánok znižuje riziko mozgovej príhody, infarktu myokardu, koronárnych ochorení srdca a aortálnych ochorení o 65 %. Zatiaľ čo spánok v intervale menej ako šesť hodín, je nebezpečný. Riziko vzniku koronárnej choroby srdca sa v tomto prípade zvyšuje o 48 %. Okrem toho nedostatok spánku vyvoláva hypertenziu, nadváhu a ďalšie faktory prispievajúce k výskytu kardiovaskulárnych ochorení.

75 g chudého mäsa denne

Britskí vedci po vyšetrení viac ako 2 000 ľudí, ktorí dodržiavali rôzne stravovacie návyky, zistili, že ľudia, ktorí používajú bielkovinové potraviny, sú lepšie chránení pred kardiovaskulárnymi chorobami. A to nie je náhoda. Živočíšne bielkoviny podľa vedcov pomáhajú posilňovať steny tepien a rastlinné bielkoviny, ktoré vám odporučia ako diétu aj na najlepšej urológii, chránia pred skokmi v krvnom tlaku. 

Okrem toho, bielkovinové potraviny obsahujú dôležité aminokyseliny, ktoré znižujú riziko vzniku hypertenzie, srdcového infarktu a mozgovej príhody. Ak nemáte doma mäso, dokáže ho nahradiť 100 g rýb alebo 100 – 150 g tvarohu. 

150 minút športu týždenne

K tomuto záveru zasa dospeli vedci zo Švédska. Vykonali štúdiu, v ktorej identifikovali hlavné faktory, ktoré zvyšujú priemernú dĺžku života. Cvičenie je jedným z nich. Ak sa aktívne pohybujete najmenej 20-30 minút denne, vaše zdravie sa výrazne zlepší. A tiež práca srdca. Obzvlášť užitočné je plávanie a chôdza – posilňuje srdcový sval, upokojuje nervový systém a pomáha vám schudnúť.

30 g orechov denne

Orechy sú výborné produkty srdca a mozgu. Zvlášť užitočné sú mandle, lieskové orechy a kešu. Obsahujú cenné tuky, vitamín E, bielkoviny a vlákninu. Konzumujte ich iba bez soli, čokolády alebo cukru a v primeranom množstve. Koniec koncov, je to vysoko kalorický produkt!

8 pohárov vody denne

Hypertenzívni pacienti jednoducho potrebujú vodu, pretože im pomáha riediť krv. Nedostatočné množstvo tekutiny v tele zhoršuje fungovanie srdca a krvných ciev a môže spôsobiť zvýšenie krvného tlaku. Hustá krv navyše zvyšuje riziko trombózy. Otázka pitia preto stojí za zváženie. Najlepšia je však obyčajná voda, nie čaj s cukrom a sladkou sódou. Vyskúšajte a vášmu telu a vám sa určite uľaví.

Vladimír

Muž v pozadí tohoto webu, správca WordPressu na ktorom samotný web beží a marketingový manažér. K webu Alinka.sk sa pripojil v roku 2004 (ten čas ale šialene letí!) a pomáhal jej s „monetizáciou“ a administráciou od počiatku webu. K dispozícii je na info@alinka.sk

Prečítajte si tiež

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.