Späť do školy – tipy na zdravé desiate

Už o pár dní sa po prázdninách otvoria všetky brány škôl a my, mamy, budeme opäť stáť každé ráno s hlavou v chladničke rozmýšľať, čo tým naším deťúrencom zabalíme na desiatu tak, aby domov priniesli prázdny desiatovník, no ešte si aj pochutili. Tu je zopár našich tipov na zdravé a chutné desiate. Veríme, že vás nimi inšpirujeme.

Avokádo s vajíčkom. Toto jedlo je skvelé nielen na raňajky, ale pokojne aj na desiatu. Rozmačkajte avokádo, osoľte, pridajte mleté čierne korenie, môžete pridať cherry paradajku nakrájanú nadrobno a natrite na celozrnný chlebík. Na vrstvu avokáda položte volské oko a zatvorte druhým krajcom chlebíka.

Kaša v poháriku. Toto jedlo si môžete pripraviť už večer vopred. Je to na štýl tzv. “overnight oats”.

Sladký šalát zo syra cottage. Do desiatovníka dajte deťom syr cottage a do zvlášť pohárika pridajte ďalšie ingrediencie ako napr. oriešky, bobuľové či iné ovocie, kokosové chipsy, granolu. Deti si tak samé namiešajú svoj vlastný desiatový mix.

Zeleninový šalát. Do pohárika dajte kúsky zeleného listového šalátu, rukolu, lístky baby špenátu, nakrájanú uhorku, paradajku, kukuricu, kocky tofu syra, či haloumi. Obmieňajte podľa toho, čo majú deti rady. Dresing môžete urobiť z limetky a olivového oleja + štipku soli a mletého čierneho korenia.

Banánové prekvapenie. Do lunch boxu dajte deťom neošúpaný banán. Do zvlášť pohárika pridajte čokoládové čočky, vlašské, či pekanové orechy, kokosové lupienky a do menšej misky trošku medu. Pridajte lyžičku a deti nech si na ošúpaný banán nasypú čo len chcú.

Plnené tortilové placky. Na tortillu naneste zelený šalát, paradajku, uhorku, kúsky kuracieho mäska alebo plátky šunky, strúhaný syr a zakvapkajte jogurtom zmiešaným so sójovou omáčkou. Zrolujte a nakrájané zabalte do alobalu.

Jahodový jogurt. Dajte dieťaťu do desiatovníka biely jogurt. Do zvlášť pohárika mu nabaľte jahody, prípadne granolu. Dieťa nech si samé namixuje perfektný jahodový jogurt.

Zeleninové paličky s hummusom. Uhorku, mrkvu a stonkový zeler nakrájajte na tenké paličky. Do zvlášť priehradky v desiatovníku pridajte hummus. Dieťa si môže zeleninu namáčať do hummusu.

Vajíčkové mafinky. Do mafinkovej formy nalejte zmes vajíčka, strúhaného syra, šunky na kúsky, prípadne môžete pridať kukuricu či brokolicu. Ochuťte štipkou soli, korenia a čerstvými lístkami bazalky. Upečte ako mafiny. Ako dezert môžete pridať čučoriedky či kúsky jabĺčka.

Quesadillas. Rozrežte tortilovú placku na dva rovnaké kruhy. Na spodnú nasypte strúhaný syr a obložte plátkami šunky. Posypte kukuricou. Prikryte druhou plackou a na panvici nasucho zapečte. Do zvlášť priehradky v diesiatovníku nalejte trošku kečupu. Dieťa si quesadillas môže doňho namáčať.

Keksíky z ovsených vločiek. Recept nájdete na našej web stránke .

Capreze inak. Kúpte mozarellové guličky a ponapichujte ich na špáradlo s cherry paradajkami. V dózičke jemne pokvapkajte balsamicom. Ako dezert pridajte bobule zeleného hrozna.

Lucia

Šéfredaktorka, editorka – mama dvoch slečien Chantal (14) a Laury Sofie (11), manželka admina tohto webu, Vladka :-). Autorka, prekladateľka, editorka, blogerka, manažérka, ale aj mama, gazdinká, organizátorka, multifunkčná osôbka. Písanie vždy bolo jej vášňou, či už formou blogu, alebo externe do printového časopisu pre mamičky a tiež formou prekladov kníh z anglického jazyka. Bude pre Vás zdrojom autorských článkov na rôzne spoločenské témy, ale aj kuchárkou zdravých receptov vrátane vegan a raw a inšpirátorkou pre tvorivé dielničky. Kontaktovať ju môžete na luciagaborova2@gmail.com.

Prečítajte si tiež

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *