Mandle

Isolated almondsPred mnohými storočiami boli madle základnou potravinovou zložkou obyvateľstva v subtropických regiónoch. Mandle obsahujú vysokocenné proteíny, ktoré nasýtia bez toho, aby človek pribral na váhe. Okrem toho obsahujú nenasýtene mastné kyseliny, minerály ako je horčík, kalcium, meď ako aj veľké množstvá vitamínov B a E. Na základe svojho nezvyčajného vitálneho zloženia dokáže už štvormesačná “mandlová diéta” zlepšiť hodnoty inzulínu a tým chrániť pred cukrovkou. O “mandlovej diéte” hovoríme, keď mandle predstavujú 2O percent denného prísunu kalórií, čo znamená okolo 60 až 80 gramov. Okrem dokázaného vplyvu na znižovanie cholester&iacute ;nu podporuje pravidelná konzumácia mandlí zhusťovanie kostnej štruktúry. Mandle síce obsahujú až 54 percent tukov, ale nie je tuk ako tuk. Zloženie tuku obsiahnutého v mandliach vplýva veľmi pozitívne na naše zdravie. Podobne ako u olív. Tuk pozostáva hlavne z jednoduchých nenasýtených mastných kyselín a v menšej miere z viacnásobne nenasýtenej kyseliny linolovej. Napriek tomu, že obsahujú vyše 500 kalórií je potvrdené, že pomáhajú pri redukcii váhy. Spolu s orechami a lieskovými orieškami patria mandle k zásaditým potravinám. Najnovšie poznatky uvádzajú aj ich probiotický účinok. To znamená, že dodávajú črevným baktériám potravu, ktorá podporuje imunitný sys tém a naše zdravie. Preto sa vynikajúco hodia na ozdravenie črevnej flóry. Nesmieme zabudnúť spomenúť ich vplyv pri srdcových ochoreniach, kde pravideľnou konzumáciou môžu až o 20 percent znížiť riziko ochorenia. Mandle nepražené, bez akýchkoľvek prísad a prímesí nájdete aj v našom obchode.

Alinka

Ideová mama webu Alinka.sk. Okrem toho matka troch detí a manželka tolerantného manžela :-). Precízna v práci, nápaditá v článkoch, hravá vo svojom tvorení.

Prečítajte si tiež

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.